Online marketing és a halak melegítése

Online marketing és a halak melegítése

A mai világban szinte bármi eladható. A lényeg, hogy egy terméknek vagy szolgáltatásnak pontosan ismerjük a célpiacát és lehetőség szerint az ő igényeiket elégítse ki az. De az, hogy a célpiac igényeinek megfelel egy-egy szolgáltatás, még nem jelenti azt, hogy az adott piacon lévő emberek szívesen ki is nyitják a pénztárcájukat, hogy vásároljanak. A mai világban annyi impulzus éri az embereket, hogy marketinges legyen a talpán, aki megfelelően el tudja érni a célpiacot és még azt is el tudja érni, hogy vásároljon is.

Az online térben található a napjainkban szinte minden piacnak valamilyen szegmense. Ott köttetnek az üzletek legtöbbször az első megszólítástól a termék, vagy szolgáltatás kifizetésén át annak kézbesítéséig. Ezen a felületen kommunikálnak a szereplők.

Érdemes a szolgáltatás- és termékportfóliót megfelelő módon diverzifikálni annak érdekében, hogy a marketing funnel-ben lehetőség szerint az ingyenes termékektől az olcsó termékeken át vezessen az út a drágább termékekig. A szolgáltatások területén fontos felismerni azt is, hogy bizonyos része a szolgáltatásnak lehet offline (személyes) és online (akár online személyes, vagy online előre felvett információ is). Egy jó közgazdász, vagy cégvezető a szolgáltatását ilyen módon is felépíti.

Amikor egy jó szolgáltatásmix áll az online marketingesek rendelkezésére, akkor a következő lépé, hogy szükséges felállítani az Ideális Vásárlói Avatárt, amit marketinges körökben ICA-nak (Identified Customer Avatar) hívnak. A célcsoportról mindent szükséges tudniuk. Elsősorban, hogy mik a félelmeik, vágyaik. Mi ezekkel kapcsolatban a legfontosabb kérdésük. Mi az amivel nagyon gyorsan fel lehet kelteni a figyelmüket. Fontos, hogy pár másodperc áll rendelkezésre egy felületen, hogy felkelti-e a figyelmet vagy sem. Hiszen rengeteg információ ömlik át minden ember életén, ezeket szelektálni és szűrni kell valahogy mindenkinek. Ahhoz, hogy olyan pontosan fogalmazzanak meg egy online kampányt, hogy pár másodperc alatt felkeltse az érdeklődést, nagyon pontosan ismerni kell a célközönséget.

Erre érdemes felépíteni egy-egy marketing kampányt. A social média nagyon jó felület egy-egy kampány elindítására. Érdemes ezeken a platformokon közösséget építeni. Ezt úgy hívják marketinges körökben, hogy a halakat melegíteni. Ennek a folyamatnak a lépései azok, hogy egy-egy oldalhoz csatlakozva olyan információkat kapjon a célcsoport, amivel a „know-like-trusth” folyamat során már nem hidegpiacnak számít, hanem „felmelegszik” arra, hogy szívesebben vásároljon.

A know-like-trust folyamat azt jelenti, hogy egy-egy adott oldalon akár egy szakértő folyamatosan posztol, mely során a célcsoport számára fontos információkat nyújt természetesen a termékével kapcsolatban. A hogyan, a miért kérdéseket járja körbe. Saját tapasztalatát és a szolgáltatáshoz kapcsolódó tapasztalatokat mutat be. Ezáltal megismerik, megszeretik és bízni fognak abban a vásárlók, hogy a terméket, vagy szolgáltatást a megfelelő helyről vásárolják meg.

Posted on