TikTok marketing

TikTok marketing

Az oldalamon a sok téma között a marketing téma az, ami rendszeresen előkerül. A mai online világ olyan folyamatos fejlődésen megy át, hogy mi közgazdászok, akik régebben szereztük a diplománkat, folyamatos felzárkózással töltjük az időnket, ha ebben a színes és érdekes világban szeretnénk naprakészek maradni.

Az online világ lehetőségei hatalmas szabadságot adnak szinte minden vállalkozás számára így vagy úgy. Kinyílt a piac és terméket, szolgáltatást akár az egész világon lehet árulni, de országos szinten mindenképpen. Nagyon sok platform létezik már. Aki komolyan veszi az üzletét, az mindenképpen egy mátrix rendszerben gondolkodik, weboldal, youtube tartalmakkal, amiket érdemes podcastok és social média tartalmakra is konvertálni. A social média oldalak tekintetében az öreg Facebook mellett az Instagram számított trendinek, de egyre inkább figyelembe kell venni a kínaiak által indított TikTok oldalt is.

A piacon sok szolgáltató úgy gondolja, hogy az csak fiataloknak való oldal, de ez nem így van. Egyre több anyuka meséli az ismerős körben, hogy a TikTok-ot a gyerekeik miatt kezdték el követni és megdöbbentve látták, hogy kezd komoly felnőtt piaccá nőni ez a platform is.

A flexibilis marketing azt jelenti, hogy érdemes gyorsan megismerni ezt a piacot, hiszen várhatóan a versenytársak még nincsenek jelen ezen a felületen és a szolgáltatásunknak ezzel nagyobb esélyt adhatunk, hogy az elsők között jelenhetünk meg ezen a felületen. Aki az online világ része, az nem lepődik meg, hogy mindig új és új válaszokat kell adnia a változásra.

Mi ilyenkor a teendő? A komolyabb marketinges cégek már a piacon való megjelenése óta elemzik a TikTok-ot. Elemzik olyan szempontokból, hogy átlagosan mennyi időt töltenek az emberek ezen a platformon, az milyen lehetőségeket nyújt egy-egy szolgáltatónak? Milyen dinamikusan növekszik az oldal a hónapok során. Ki a közönség? De, ami az egyik legfontosabb az az, hogy hogyan működik ennek a felületnek az algoritmusa.

Aki a TikTok-ra szánja az idejét, annak tudnia kell, hogy az algoritmus erősen személyre szabott, az interakciók és kommentek alapján ad ajánlásokat az egyes embereknek az előzményeik alapján. Ha egy adott szolgáltatásra egyre több interakció érkezik, akkor azt a szolgáltatást megmutatja hasonló érdeklődésű személyeknek is. Ha ezt a folyamatot a szolgáltató rendszeresen el tudja érni, akkor akár robbanásszerűen is terjedni tud a TikTok-on idővel. Ellenben, ha a kezdeti tesztidőszak nem jól indul, akkor a rendszer egyre kevesebb helyen dobja fel az adott oldalt. Ez azt jelenti, hogy ezen a felületen nem elég az egyedi tartalomkészítés, hanem fontos része a közösségmenedzsment is. Ennek érdekében azt gondolom, hogy mindenképpen érdemes a vállalkozásoknak képezni magukat, vagy egy TikTok marketing szempontjából is professzionális marketing céget megbízni. 

Posted on