Miért érdemes értékesítési képzésekbe fektetni a cégénél?

Miért érdemes értékesítési képzésekbe fektetni a cégénél?

Minden vállalkozás csak akkor képes elérni kereskedelmi potenciálját, ha megfelelően tud eladni, tárgyalni és kommunikálni. Fontos szempont, hogy a cég minden ügyfélhez kapcsolódó alkalmazottjára értendő ez a feltétel, hiszen a vevői elégedettség nagyban befolyásolja a vásárlási szándékot is. Napjainkban már a marketing területen lévő mérések alapján egyértelműen kimutatható, hogy a vásárlás leginkább érzelmi kérdés és legkevésbé racionális.

Az érzelmekre megfelelően ható kommunikációs  készségek nem minden embernél vannak egyformán jelen. Vannak olyanok, akik olyan közegben nőttek fel, hogy nagyszerű kommunikációs-, eladási- és tárgyalási készséggel rendelkeznek, de vannak olyanok is, akik nem annyira jártasak ezeken a területeken. Attól még lehet, hogy szakmailag olyan megfelelő emberek, hogy a cég nem szeretne semmiképpen sem megválni tőlük.

Mit tehetnek akkor a cégvezetők, ha egy jó munkaerő nem tud megfelelően kommunikálni az ügyfelekkel?

A jó hír az, hogy ezek nem olyan készségek, amivel születni kell, hanem megfelelő képzések segítségével fejleszthetőek, bármi könnyen elsajátíthatja azokat. Minden cégnél vannak olyan szakemberek, akik a siker irányába tudnak mind magánéletben, mind a cég életében lépni amennyiben megtanulnak eladni, tárgyalni és megfelelően kommunikálni. Egyes cégek hatalmas összegeket költenek a fejlesztésre, de sokan nem is gondolnak arra, hogy az alkalmazottaikon mennyi minden múlik. Pedig a nyereség legtöbbször a kiváló minőségű termék és szolgáltatás mellett a megfelelő arculaton és kommunikáción múlik.

Miben segíthet egy értékesítési tréner?

Egy értékesítési tréner nem csupán az alkalmazottakat tudja megtanítani a megfelelő képességekre annak érdekében, hogy kommunikációjuk minden aspektusa a nyereség irányába mutasson. Arra is alkalmasak, hogy felmérjék egy cégnél milyen fajta képzésre van szükség. Ilyenkor a trénerek felmérik a folyamatokat, hogy kik és milyen funkcióval vesznek részt azokban. Hol vannak azok a területek, amelyek a leginkább érintettek az ügyfelek tekintetében. Ezeket a területeket akár monitorozzák is megfelelő szempontok alapján. Felmérik a lehetséges fejlesztendő területeket. Tárgyalnak a vezetőséggel annak érdekében, hogy milyen lehetőségeket látnak a fejlesztésekre. Felülvizsgálják a célkitűzéseket és a kommunikációs stratégiát. Adatot gyűjtenek és az üzleti interakciókat mérik, rögzítik az eredményeket. Tervet készítenek arra hol lehet javítani ezeken az eredményeken és milyen mutatókkal tudna a cég haladni a jövőben a megfelelő kommunikáció mentén.

Ezt követően a képzéseken biztosítják azt, hogy új készségek rövid távon beépüljenek a munkatársak attitűdjébe és azok hosszú távon is fenntarthatóak maradhassanak. A módszertanjuk alapján segítenek beintegrálni a belső rendszerekbe és folyamatokba a változást, amit megterveztek a vezetőséggel. A képzések összege gyakran elenyésző ahhoz képest, amilyen hosszútávú eredményeket tudnak produkálni később az alkalmazottak megfelelő kommunikációja által.

További érdekes cikkek a Vertriebstraining kulcsszó alatt találhatóak ebben a témában.

Posted on