Online marketing karrier

Online marketing karrier

A 21. század rohamosan fejlődő online világában nem csupán IT szakembernek, hanem online marketingesnek is igen jó lenni. Függetlenül attól hogy valaki éppen most szerezte meg a diplomáját ezen a területen, vagy már közép- vagy felsőszintű szakértő a piacon szinte végtelen lehetőséget találnak ezek a szakemberek. Vagyis választási lehetőségük van abból a tekintetből is, hogy a digitális marketing melyik területén helyezkedjenek el, majd specializálódjanak. Bármelyik pozíció kiválasztásához fontos természetesen az összes lehetőséget, hátrányt figyelembe venni.

Azon túl, hogy kreatív és igen dinamikusan fejlődő szektorban lehet elhelyezkedni, a feladatokat gyakran meg lehet oldani home office-ban, szinte nincs olyan szektor és vállalkozás, aminek ne lenne szüksége valamilyen formában online jelenlétre és marketingre. Akár legyen az a szolgáltató szektor, akár valamilyen gépgyártó szektor biztos, hogy online is megjelenik a piacon. Karrier szempontjából az sem utolsó szempont, hogy rengeteg területe lehet ennek a munkakörnek és a fizetés is igen jó szinten van a többi szakmához képest.

A fentiek alapján nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy napjainkban az ilyen területen végzett szakembereknek szerencséjük van, hiszen igen magas kereslet van irántuk a piacon. A digitális marketing szegmense igen jövedelmező, hiszen egy jó online marketinges hatalmas bevételeket tud generálni a cégnek ahol dolgozik, legyen szó nagy multi cégről, vagy kis vállalkozásról.

Milyen jellemzőkkel kell hogy egy jó online marketinges magas karriert fusson be?

A kreativítás az alap, de emellett még számos olyan tulajdonsággal kell rendelkezzen, ami elengedhetetlen egy tartós karrierhez ezen a területen. Aki sikeres akar lenni annak rendelkeznie kell az alábbiakkal:

Flexibilitás, hiszen ez a terület folyamatos fejlődésben van, a változás ami a legbiztosabb és az is biztos, hogy ezek a változások dinamikus gyorsasággal mennek végig a piacon. Egy ilyen szakembernek folyamatosan alkalmazkodnia kell az új trendekhez és szükséges magát továbbképezni az új szoftverek és algoritumusok világában.

Elköteleződés: a marketing célja, hogy a vállalkozás sikereit megalapozza. Ezt nem lehet a vállalkozás terméke vagy szolgáltatása iránti elköteleződés nélkül professzionális fokon megvalósítani. Fontos a cég iránti szenvedélyes elköteleződés.

Stratégia, rendszerlátó képesség: elengedhetetlenül fontos, hiszen nem csupán a termék és az ahhoz rendelt online tartalom a lényeg, hanem a célcsoportot és azok igényeit is pontosan és jól kell tudni felmérni, ismerni kell az online platformokat. Képesnek kell lennie stratégiában látni az egész képet. Analitikusan gondolkodni és folyamatosan látni a következő lépést. Olyan stratégiát kell létrehozni, ami mérhető eredményeket és célokat fogalmaz meg és ér el. Képesnek kell lenni gyors döntésekre, hiszen a stratégiát néha újra kell igazítani a siker érdekében.

Amennyiben a témában további érdekes külföldi cikket olvasna ajánlom a Karriere Online Marketing kulcsszóra keresni.

Posted on