A weboldalak fejlődése, webdesign és web hosting

A weboldalak fejlődése, webdesign és web hosting

Napjainkra szinte már nincs olyan cég, amelyik nem rendelkezik weboldallal. Legyen az egyéni kisvállalkozó, vagy nagy vállalat, nincs különbség. A piac leginkább az online térbe korlátozódott. Ez a koronavírus idején még inkább igaz. Aki eddig nem létezett online térben, az is megkeresi a lehetőséget arra, hogy weboldala legyen.

Mi kell ahhoz, hogy valakinek jól működő online elérhetősége legyen? Legtöbbször szükséges egy weboldalt létrehozni, illetve a social média valamelyik platformján is jelen lenni és ott közösséget építeni és ajánlani a weboldalt, ahol a szolgáltatások, termékek specifikációi, árai és elérhetőségei is megtalálhatóak.

Első körben fontos érdeklődni webhosting szolgáltatással kapcsolatban. A webhosting tárhely szolgáltatást jelent. Érdemes megbízható tárhelyet vásárolni, villámgyors szerverekkel. Érdemes az árakat is összehasonlítani a webhosting szolgáltatóknál. Miután megtaláltuk a megfelelő szolgáltatót domain nevet kell találnunk. Olyat lehetőség szerint, ami a termékünknek és szolgáltatásunknak is megfelelő. A webhosting szolgáltatóknál rá lehet keresni arra is, hogy egy adott domain név foglalt-e. Vannak akik a saját nevüket, vagy a cég nevét kérik domain névnek. Emellett még a tárhely bérlés, amit az első lépések között meg kell tennünk.

Ezt követően a webdesign, az amit meg kell határozni. Itt nem elég, hogy a weboldal a cég arculatához passzoljon. A felhasználói élmény is igen meghatározó. Itt fontos az, hogy milyen a weboldal elrendezése, melyik menüt milyen könnyen lehet megtalálni, azon az adott menün releváns és fontos információk legyenek. Általában valamilyen céllal keresnek fel a vevők, felhasználók egy-egy adott weboldalt. Ezt a célt mindenképpen ki kell elégítenie egy oldalnak. A felhasználói élmény a kulcskérdés. A többi szempont, a képek használata, a szöveg tördelése a kívánt felhasználói élmény alapján kerül optimalizálásra.

A felhasználói élmény viszont egy gyakorlatilag nehezen megfogható, elég specifikus fogalom. Minden cégnek, weboldalnak más a célcsoportja. Vannak olyan, nagyobb cégek, melyek több célcsoport igényeire is specializálódtak egyszerre. Ilyen cégeknél többször jellemző, hogy célcsoportonként külön weboldalt hoznak létre, teljesen külön webdesign-al. A célcsoport avatarjának meghatározása igen fontos lépés az elvárt felhasználói élmény meghatározásához.

Vannak olyan webdesign cégek is, akik a célcsoport kutatására is specializálódtak. Amennyiben egy-egy cég költségvetése megengedi érdemes befektetni akár nagyobb összeget ebbe a területbe, mert igen szép hasznot hozhat, amennyiben jól sikerült meghatározni a célcsoport „pain point”-ját, vagyis fájdalompontját, amire megoldást szeretne. Ez alapján orientálni a webdesign-t mindenképpen kifizetődő.

A célcsoport konkrét meghatározása mellett igen fontos lépés, hogy a leginkább potenciális terméket, vagy szolgáltatást helyezze a designer fókuszba az oldalon.

Jelen cikkben csak pár fontos irányvonalat taglaltunk. A jövő még több lehetőséget kínál az eszközök folyamatosan fejlődnek, a lehetőségek is.

Posted on