6 digitális marketing trend, amit érdemes figyelembe venni

6 digitális marketing trend, amit érdemes figyelembe venni

A digitális marketing világa folyamatosan dinamikus változást mutat évek óta. 2020 évben sincs ez másképp. Egy magára valamit is adó cég tudja, hogy a sikerességének titka nem csupán abban rejlik, hogy mennyire jó minőségű szolgáltatással vagy termékkel áll a célcsoportja elé. A digitális világ folyamatos fejlődése miatt folyamatosan változnak a marketing trendek is.

 

Ha valamelyik cég nem tart lépést folyamatosan a trendekkel, akkor azzal limitálja a brendjének a lehetőségeit. A célcsoport igényei is állandó változásban vannak és a trendek ezekre is igen nagy hatást gyakorolnak.

Tegyük fel, ha valaki egy fitness brendet vezet, milyen lehetőségei vannak arra, hogy a 2020. év online marketing trend szempontjából is up-to-date legyen?

1. Chatbot-ok használata a személyes asszisztenciában mára szinte már elengedhetetlen. A folyamatos 7/24-es jelenlétet napjainkra minden felhasználó igényel. A chatbotok is egyre finomabbak és egyre több adatot tudnak feldolgozni annak érdekében, hogy szofisztikált válaszokat tudjanak a gyakran feltett kérdésekre adni.

2. Hangkeresőt is egyre több ember használ Alexa vagy Siri „személyében” így egy ilyen lehetőséggel ellátott fitness oldal mindenképpen előnyt élvezhet azokkal az oldalakkal szemben, melyek a hangalapú keresést nem támogatják.

3. A videó marketing  is egyre nagyobb teret hódít a szociális média felületeken. Egy-egy rövidebb fitness videó, vagy a fitness fontosságával kapcsolatos pár gondolat sokkal inkább megfogja az embereket a szociális média felületein, mint az írott forma.

4. A DM, vagyis Direct message azt jelenti, hogy cégek már közvetlenül is tudnak messengeren, WhatsApp-on, Viberen üzenetet küldeni és reklámokat elhelyezni az applikációban. Ez sokkal szorosabb és naprakészebb kapcsolatot eredményez a célcsoporttal. Aki igényli akár naponta üzenetben is megkaphatja az étkezéssel, testmozgással, fitnessel kapcsolatos tanácsokat, akár ingyenes, akár fizetős szolgáltatás részeként.

5. Vásárlásra ösztönző posztokat is érdemes a szociális média felületein elhelyezni. Hosszú időn át nem volt megoldott, de mára elérhetővé vált, hogy cégek termékeit és szolgáltatásait egy adott poszton keresztül megvásárolja a célcsoport, anélkül hogy az applikációt el kelljen hagynia. Ez sokkal gyorsabb és kényelmesebb vásárlást tesz lehetővé. Ez azért is igen piacképes ötlet, mert kutatások alapján a szociális média használók több mint fele ezeket a platformokat használja, hogy számára megfelelő és vonzó termékek, szolgáltatások után kutasson. Egy-egy trendi diétához kapcsolható étrend kiegészítő, vagy fitness ruházat, egyéb termék videós reklámjához kapcsolva akár közvetlenül a posztnál is megvásárolható az adott termék.

6. A fentieknél sokkal hatásosabb az influencerek világa. Egy-egy influencernek rengeteg követője lehet és ők azok akik leginkább tudják a követőik döntéseit és vásárlási szokásait befolyásolni. Ez a fitness világban talán még erősebben jelen van, hiszen a tudatos, testmozgással étkezéssel kapcsolatos termékeket, szolgáltatásokat és információkat igénylő célcsoport a szociális média felhasználóinak nagy százalékából kerül ki.

Azok a cégek, akik ezeket a trendeket figyelembe veszik mindenképpen ki fognak tűnni a konkurens cégek közül.

Posted on