A mobilbarát és reszponzív weboldalak készítésén túl…

A mobilbarát és reszponzív weboldalak készítésén túl…

Napjainkban egyre több influencer és szakértő épít self-brandet. Ez nem csupán a sztárokra pirivilégiuma csupán, több emberre is jellemző már. A self-brand fontos része, hogy én, mint személy valami kiemelkedőt tudjak adni a világ számára. Elengedhetetlen, hogy lehetőség szerint tapasztalati szakértőként legyen valamiben hiteles az ember. Olyan témában, amit szívesen követnek az emberek. Az sem hátrány, ha nem introvertált, hanem nyitott az emberek irányába és szívesen kommunikál velük és szívesen van az emberek látóterében akár folyamatosan.

Amikor valaki brandet épít, akkor tudnia kell, hogy pontosan ki az ő célcsoportja. A célcsoport az, akinek valamilyen módon segítséget tud adni. Általában vagy élményt nyújt (ők inkább az influencerek), vagy valamilyen problémájára ad megoldást. A problémánál fontos ismerni azt a pontot ami leginkább problémája az adott célcsoportnak (pain point = fájdalompont) és az ahhoz kapcsolódó legfontosabb kérdéseit (golden questions = arany kérdések). Ha ezeket ismeri, akkor ehhez tudja felépíteni a kommunikációját, ezzel tudja megfogni a célcsoportot. És ezekre a kérdésekre ad megfelelő választ. Az influencereknél egy olyan mintát mutat, amit szívesen néznek ebben az adott témában a követői. A szakértőknél pedig jobb az, hogy valamilyen képességet segít ebben a témában adni a célcsoportnak, hogy ők maguk is képesek legyenek a problémáikat megoldani.

Ehhez a kommunikációhoz kell természetesen felépíteni a szolgáltatásaik palettáját is. Ezek a szolgáltatások lehetnek online, vagy személyes szolgáltatások, akár ezek vegyes kombinációja. Mint például online tananyagok, vagy zoom megbeszélések, workshopok, személyes megbeszélések. Az influencereknél jellemzően video- és blogbejelentkezések is elegendőek és ők a bevételeiket pedig reklámokból szerzik.

A mostani világban elengedhetetlenül fontos, hogy az ilyen fajta üzleti modell alapja mindig valamilyen fajta weboldal legyen. Már nem is kérdés, hogy a weboldal reszponzív, vagyis mobilbarát is legyen. Sokan úgy gondolják, hogy elegendő egy sablont megvásárolni a világ nagyobb weboldalakat áruló webshopjában. Pedig ez nem így van, hiszen egy jó weboldal megfelelően tagolt, egyértelműen kommunikál a célcsoporttal. Sok esetben a megfelelő plug-in-okkal is el kell látni. Összekapcsolni a kommunikációra alkalmas csatornákkal, mint például a social-média platformok (facebook, instagramm stb…). Egy magára valamit is adó szakértő, vagy influencer listát is épít, ehhez megfelelő eszközöket a szakemberek profi módon tudják már installálni a weboldalhoz a szükséges eszközöket. Online tananyagokat is érdemes készíteni. Akár ezekre a felületekre feltenni. Ehhez természetesen fizetőkaput és egyéb szolgáltatásokat is szükséges beállítani a weboldalhoz.

Érdemes mindezeket profi szakemberre bízni, mert ha egyszer valaki ezeket a felületeket megfelelően felépíti és akár üzemelteti is, akkor tényleg egy profi üzleti modellhez kapcsolható weblapot kaphat a szakértő. Ilyen profi weboldal készítés Debrecenben is elérhető az alábbi linken. Ezeket nem szabad szükséges és bosszantó kiadásnak tekinteni, mert ezek a befektetések akár passzív bevételt is hozhatnak azoknak az embereknek, akik tudatosan szeretnék a 21. században építeni a self-brandjüket.

Posted on