Nyári karcsúság a szobakerékpáros intervall edzéssel

Nyári karcsúság a szobakerékpáros intervall edzéssel

Nyár van és ilyenkor sokan a szabadban szeretnek edzeni, sajnos nem mindenkinek van lehetősége a munkája és az otthoni feladatai mellett, hogy elmenjen futni, vagy biciklizni a szabadba. Ha nincs időd arra, hogy eljárj edzeni, akkor sem kell feladnod, mert van lehetőség gyorsan és hatékonyan is megoldani ezt a problémát. Ehhez csupán egy szobabiciklire és harminc perc szabadidőre van szükséged.

Ha már kipróbáltad a biciklizést és úgy érzed, hogy szinte semmi eredményt nem éreztél, akkor nem megfelelően álltál a feladathoz. A titok ugyanis az intervall edzés. Ez a fajta edzés a zsírégetés leghatékonyabb módszere. Ráadásul bőven elég hozzá egy szobabicikli és némi akaraterő. Ha mindkettővel rendelkezel, akkor pattanj nyeregbe és kezdj zsírégetésbe. A hagyományos kerékpáron végzett edzéshez hasonlóan a szobakerékpáron végzett edzés az egyik legjobb kardiós edzésforma. Nagy előnye a népszerű futással szemben, hogy amíg a futás megterheli az az izületrendszeredet, addig a mozgás ezen formája nincs rá rossz hatással. Bátran ajánljuk izületproblémával küzdő embereknek is, hiszen kerékpározás közben a gerincre és a lábakra nem nehezedik akkora súly, mint a futáskor.

 Az intervall edzés lényege, hogy felváltva kell növelni és csökkenteni a pulzusszámot. Ehhez természetesen váltakozó erősségű fokozaton kell a szobakerékpárt használni. Ez segít abban, hogy fokozódjon a zsírégetés hatásfoka. Ezáltal tulajdonképpen ugyanannyi (akár több) kalóriát képes elégetni a szervezet markánsan kevesebb idő alatt. Ez a nagy előnye az intervall edzésnek ahhoz képest, mintha végig ugyanabban a tempóban tekernél. Ezek a váltakozó, intervall szakaszok az anyagcserét olyan mértékben pörgetik fel, hogy a kilók szinte olvadnak az edzés során. Jellemzően sokkal hamarabb észrevehető a testen a változás, mint a normál edzések esetében. Igaz komfortónát át kell lépni annak érdekében, hogy a pulzusszámodat a megfelelő tartományok között mozgasd. A megfelelő pulzus kiszámításához rendelkezésre állnak online pulzuskalkulátorok, érdemes azokkal meghatározni a személyre szabott pulzusszámokat. Ha igazán komolyan szeretnél gyors, látványos és tartós eredményeket elérni, akkor mindenképp érdemes ezeket az intervall edzéseket súlyzós edzésekkel is kombinálni. Így sokkal intenzívebb lesz az izomnövekedés is. Ez azért nagyon fontos, mert az izmokban történik a zsírégetés és természetesen, minél több izom áll ehhez rendelkezésre, az is a hatékonyságot növeli.

Pár szót még az étkezésről is érdemes ejteni, mert természetesen az is nagyon fontos része egy tudatosan meghatározott programnak. Ehhez nagyon sok jó diéta található az interneten. Az edzéshez közvetlenül kapcsolható fő szabály az, hogy edzés előtt érdemes Carnitin-t juttatni a szervezetbe, ami a zsírégetést támogatja. És az edzést követően pedig fehérjét inni vagy enni, mert az pedig az izmok visszaépítésében tudnak azonnali támogatással lenni egy edzést követően.

Posted on