Miért fontos az online hírnév?

Miért fontos az online hírnév?

Általában a kisebb cégek nem bírnak olyan erős influencer- vagyis közvéleményt befolyásoló hatással, mint a nagyobb, már elismert márkák a piacon. Ezért nagyon fontos, hogy egy kisebb, vagy közepes KKV a piacon nagyon odafigyeljen az imázsára. Az imázs napjainkban leginkább online felületen jelenik meg, vagyis az online hírnévre érdemes nagyon odafigyelni.

Hogyan lehet okosan és jól menedzselni egy cég online hírnevét?

Hiába a legjobb marketing stratégia, SEO keresőoptimalizálás, megfelelő tartalommenedzsment, ha a célcsoport hozzáállása nem megfelelő, akkor abból nem lesz meleg piac, akik vásárolni is fognak.

Mitől lesz hideg piacból meleg piac? Attól, hogy oda kell figyelni, hogy a célcsoport hogyan ítéli meg a vállalkozást. Amennyiben a közösség pozitívan áll a céghez és ennek jellemzően hangot is adnak, akkor az, mint egy lavina effektus elkezdi a többi ember véleményét is formálni az adott cégről. De vigyázni kell, mert a negatív vélemény is ilyen gyors lavinaként érheti a céget, ha nincs időben jelzés a cégen belüli szakemberek részéről.

A közösségi média oldalakon a közösség bejegyzése és értékelése egyik fontos visszacsatolási forma ebből a tekintetből. Fontos, hogy minden cégnél legyen egy olyan felelős szakember, aki figyelmet fordít arra, hogy megfelelően reagáljon az ügyfelek és a piac egyéb szereplőinek a jelzéseire. Nagyon fontos kritérium, hogy a közösségi média felületeken azonnal szükséges reagálni. Ehhez tehát kell egy szakember, aki azért felel, hogy ezeken a felületeken jelen van és folyamatosan monitorozza a beérkező jelzéseket.

A közösségi felületekhez már tartoznak olyan szoftver eszközök, amelyek ezt a monitorozást támogatják. Vannak már olyan eszközök, melyek szűrik a beérkező tartalmakat, annak érdekében, hogy bizonyos problémás területekre magasabb fókuszt tudjon az adott szakember irányítani.

A folyamatos visszacsatolás mellett mit tehet még egy vállalkozás a sikeres online hírnév érdekében?

A legelső és legfontosabb, hogy ténylegesen megismeri a célcsoportja igényeit, fájdalmait és vágyait. Rájön arra, hogy mi a legégetőbb kérdésük és erre a kérdésre próbálja meg legegyszerűbb módon megadni a cége által kínált választ. Ha ilyen szorosan ismeri a piacot, akkor tényleg meg tudja a célcsoportot szólítani. Tényleg az ő igényeit tudja kielégíteni. Ezt teheti minél inkább személyre szóló módon. Az ingyenes, vagy hűséget jutalmazó hozzáállás is igen fontos a célcsoport szempontjából.

Ha sikerült felmelegítenie a piacot, akkor érdemes kommunikációra bírnia az elégedet vevőkörét, hiszen egy elégedetlen vevő hamarabb fog billentyűzetet ragadni, hogy megfogalmazza a problémáját. De kedvező feltételek mellett elérheti bármelyik cég, hogy az elégedett vevőik az online térben adjanak hangot minél többször és minél nagyobb számban az elégedettségüknek.

További nagyon jó cikkek külföldi oldalakon vannak a témában: online reputation kulcsszó alatt érdemes rákeresni.

Posted on